Mercedes-Benz Vans heeft zijn midsize bedrijfswagenlijn nog aantrekkelijker gemaakt voor particulier en beroepsmatig gebruik – met een nieuw exterieur- en interieurdesign en meer comfort, veiligheid en praktisch gebruiksgemak. Hierbij valt met name de stap voorwaarts op die is gezet op het gebied van intelligente digitale netwerken. De vernieuwde EQV en V-Klasse, eVito en Vito vormen een belangrijke stap in de uitvoering van de recent gepresenteerde bedrijfsstrategie. Het doel van de nieuwe strategie is om de meest aantrekkelijke bedrijfswagens en diensten aan te bieden en het leiderschap op het gebied van elektrische mobiliteit en digitale ervaringen te bereiken. Om tegemoet te komen aan de verschillende wensen en behoeften van particuliere en zakelijke klanten, hanteert Mercedes-Benz Vans in toenemende mate een gedifferentieerde strategische aanpak. De nieuwe luxestrategie wordt ook toegepast op de op particulier gerichte bedrijfswagens – waaronder de EQV en V-Klasse – op dezelfde manier als bij de personenwagens van Mercedes-Benz. Tegelijkertijd volgt het bedrijf een gerichte premiumstrategie voor de bedrijfswagens – onder meer voor de eVito en Vito. Het doel is om deze strategische koerswijziging volledig door te voeren met de introductie van de komende modulaire Van Electric Architecture, afgekort VAN.EA, die vanaf 2026 zal worden geïntroduceerd.
De vernieuwde midsize bedrijfswagens van Mercedes-Benz Vans.
Woensdag 1 november 2023